Sklep Bricoman – ile dni na zwrot towaru?
Data publikacji 19 lutego 2024Zakupy w sklepach sieci Bricoman to nie tylko możliwość znalezienia szerokiej gamy asortymentu związanego z budową i remontem, ale także gwarancja atrakcyjnej polityki zwrotów. Rozważając temat związanego z procedurą zwrotu towaru w Bricoman, warto znać podstawowe zasady, które regulują ten proces.
Sprawdź: Castorama – Ile czasu masz na zwrot? Odpowiedź i wskazówki
Zasady zwrotu towaru w Bricoman
Zgodnie z obowiązującym prawem, wszyscy klienci Bricoman mają prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. W związku z tym, klienci mogą zwrócić zakupiony towar, o ile spełnia wymagania, takie jak nienaruszony stan produktu oraz posiadanie dowodu zakupu. Szczegółowe zasady zwrotu są podane w regulaminie sklepu, który dostępny jest na stronie internetowej Bricoman, jak i w placówkach stacjonarnych.
Procedura zwrotu towaru w sklepach Bricoman
Proces zwrotu w Bricoman rozpoczyna się od zgłoszenia chęci zwrotu, co jest możliwe zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online. Ważnym elementem jest też posiadanie paragonu lub faktury VAT, które potwierdzają zakup towaru.
Dokumenty potrzebne do zwrotu towaru
Żeby zwrócić towar w Bricoman, konieczne jest posiadanie paragonu lub faktury VAT. Te dokumenty są dowodem zakupu oraz podstawą do stwierdzenia, czy zakupiony towar spełnia warunki zwrotu. Dodatkowo, dla zwrotów realizowanych online, należy wypełnić formularz zwrotu dostępny na stronie internetowej sklepu.
Sposób pakowania produktu do zwrotu
Towar przeznaczony do zwrotu powinien być odpowiednio zabezpieczony, aby nie uległ uszkodzeniu w trakcie transportu. Wszystkie elementy powinny być kompletnie zapakowane, a sam produkt powinien wrócić do sklepu w oryginalnym opakowaniu.
Okres w którym możliwy jest zwrot towaru
Zgodnie z obowiązującym prawem konsumenckim, klient ma 14 dni na zdecydowanie o zwrocie towaru. Okres ten liczy się od dnia, w którym towar został odebrany.
Wyjątki od możliwości zwrotu towaru
Warto wiedzieć, że nie wszystkie towary zakupione w Bricoman podlegają zwrotowi. Zgodnie z prawem, są pewne wyjątki, które dotyczą np. produktów szybko psujących się, towarów złożonych według specyfikacji klienta, towarów dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, której nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia po jego otwarciu, oraz innych.
Zwrot internetowy a zwrot w sklepie stacjonarnym
Warto zwrócić uwagę, że procedura zwrotu w sklepie stacjonarnym różni się od tego realizowanego przez internet. Zwrot w sklepach stacjonarnych polega na dostarczeniu towaru wraz z dowodem zakupu do najbliższej placówki Bricoman. Zwrot internetowy wymaga natomiast wypełnienia formularza zwrotu i odesłania towaru w odpowiednim opakowaniu.
Zwrot pieniędzy za zwrócone towary
Zwrot pieniędzy za zwrócone towary jest kwestią regulowaną przez prawo, które nakłada na sprzedawcę obowiązek zwrotu kosztów zakupu towaru wraz z kosztami dostawy. W Bricoman realizacja zwrotu może jednak zależeć od metody, którą klient wybrał podczas zakupu.
Formy zwrotu środków za zwrócony towar
Forma zwrotu środków za zwrócony towar w Bricoman zależy od metody płatności, którą klient wybrał podczas zakupu. Jeśli płatność została dokonana kartą płatniczą czy przelewem bankowym, środki zostaną przelane na to samo konto. W przypadku płatności gotówką w sklepie stacjonarnym, zwrot również dokonany zostanie gotówką.
Czas oczekiwania na zwrot pieniędzy
Termin zwrotu pieniędzy za zwrócone towary jest regulowany przez prawo konsumenckie, które nakłada na sprzedawcę obowiązek zwrotu środków „niezwłocznie”, a jednak nie później niż w ciągu 14 dni. W Bricoman zazwyczaj środki są zwracane na konto klienta w ciągu 7 dni od daty potwierdzenia zwrotu przez sklep.
Reklamacja towaru w Bricoman
W sytuacji, gdy kupiony towar jest wadliwy, klient ma prawo do złożenia reklamacji. Proces reklamacyjny w Bricoman jest proste i transparentne, a wszystkie zasady są dokładnie opisane w regulaminie sklepu.
Procedura reklamacyjna w Bricoman
Zgłoszenie reklamacji w Bricoman jest możliwe zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online. Proces ten polega na wypełnieniu formularza reklamacyjnego, dołączeniu dowodu zakupu, oraz opisania zgłaszanej wady produktu. Po złożeniu reklamacji, sklep ma 14 dni na rozpatrzenie i poinformowanie klienta o sposobie dalszego postępowania.
Różnica między reklamacją a zwrotem towaru
Mimo, że oba te procesy mogą wydawać się podobne, różnią się one podstawowym założeniem. Reklamacja dotyczy sytuacji, gdy towar jest wadliwy i klient chce go naprawić lub wymienić na nowy. Zwrot towaru natomiast, to sytuacja, gdy klient odstępuje od umowy bez podania przyczyny, co jest możliwe w ciągu 14 dni od odbioru towaru.
Przykłady sytuacji związanych ze zwrotem towaru
Możliwe sytuacje związane ze zwrotem towaru mogą być różne. Przykładowo, klient może zwrócić towar, ponieważ zmienił zdanie co do jego zakupu, towar okazał się nieodpowiedni do zastosowania, którym klient go przeznaczył, czy też klient znalazł tańszą ofertę tego samego towaru w innym sklepie. Istotne jest, aby towar był nienaruszony i oryginalnie zapakowany, a klient posiadał dowód zakupu.