Prowadzenie firmy budowlanej – od czego zacząć?
Data publikacji 30 sierpnia 2022Założenie i prowadzenie firmy budowlanej, tak jak każdej innej działalności gospodarczej, nie jest łatwym zadaniem. Zanim jednak przyjmiemy pierwsze zlecenie, musimy dopełnić kilku istotnych formalności. Od czego zacząć prowadzenie firmy budowlanej?
Sprawy urzędowe i nazwa firmy
Podstawowym zadaniem każdego przedsiębiorcy jest założenie działalności gospodarczej. Następnie należy wybrać formę opodatkowania oraz dokonać niezbędnych zgłoszeń, między innymi w Urzędzie Skarbowym oraz w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Przedsiębiorca będzie musiał również określić zakres prac, jakie wykonuje w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Niezmiernie ważna jest nazwa firmy – musi ona być stosunkowo krótka, ale jednocześnie ciekawa i wpadająca w ucho oraz oko. Zanim jednak dokonamy ostateczne wybory, sprawdźmy, czy w naszym województwie nie działają firmy o podobnej nazwie. W przeciwnym razie będziemy myleni z konkurencją.
Zakup sprzętu i narzędzi budowlanych
Jednym z większych wyzwań jest zakup sprzętu oraz narzędzi budowlanych. Chodzi tutaj zarówno o kwestie finansowe, jak i logistyczne. Przedsiębiorca będzie musiał zdobyć środki niezbędne do pokrycia kosztów zakupu. Bardzo często właściciele firm budowlanych posiłkują się dotacjami – przyznaje je między innymi województwo dolnośląskie. Nowo powstałe firmy budowlane kujawsko pomorskie również mogą liczyć na wsparcie. Warto więc sprawdzić, czy w naszym województwie nie funkcjonują podobne programy, dzięki którym możemy pozyskać niezbędne środki pieniężne. Jeśli jednak nie mamy wystarczająco dużo pieniędzy, aby zakupić sprzęt czy narzędzia, warto zastanowić się nad ich leasingiem. Obecnie leasing maszyn budowlanych promuje województwo lubuskie, w którym działa wiele firm, oferujących podobną usługę. Takie rozwiązanie jest korzystne pod względem finansowym, gdyż nie musimy wydawać dużej ilości pieniędzy jednorazowo.
Efektywna reklama kluczem do sukcesu
Każdy, kto zakłada firmę budowlaną, koniecznie musi pamiętać o efektywnej reklamie. Powszechnie wiadomo, że bez niej trudno pozyskać klientów, zwłaszcza na początku. Postarajmy się więc trafić do klientów, zwłaszcza że dzisiaj mamy ku temu bardzo wiele możliwości. Oczywiście, efektywna reklama wymaga pewnych nakładów finansowych, niemniej jednak warto je ponieść, jeśli chcemy zaistnieć na rynku. Nie poprzestawajmy na tak zwanym marketingu szeptanym, który opiera się głównie na polecaniu naszej firmy. Jest on nieskuteczny, jeśli jeszcze nie wyrobiliśmy sobie odpowiedniej renomy.